• Din cirkulära ateljé
Klarna / Leverans 2–5 dagar / Fri frakt över 399 SEK

Köpvillkor

         

        1. Om My Maker Box

• My Maker Box AB har sitt säte i Borås. Företagets postadress är Björkdalsvägen 3, 518 41 Sjömarken.

• Företagets organisationsnummer är 559261–1809

• Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till [email protected] med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.


2. Beställning

• När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.

• Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till [email protected]

• Vi förbehåller oss rätten att makulera din order vid händelse av felaktigt lagersaldo. Givetvis kontaktar vi dig samt betalar tillbaka hela beloppet på din order.


3. Leverans

• Våra normala leveranstider är 2–5 dagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter. Vi betalar inte ut ersättning i de fall leveranstiden blir längre än 5 dagar.

• Vår fraktkostnad är 50 kr och vid beställning över 399 kr är din order fraktfri.

• Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: [email protected]

• Vi förbehåller oss rätten att debitera dig 200 kr för hanteringskostnader om paketet ej hämtas ut.

Här kan du läsa mer om våra leveransvillkor.


4. Priser

• Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.

• Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.


5. Ångerrätt

• Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. Notera att vi debiterar dig som köpare 50 kr för returfrakt i samband med återbetalningen.

Här kan du läsa mer om retur och reklamation.


5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt:

• Du måste meddela att du ångrar dig så snabbt som möjligt efter mottagen beställning. Meddelandet ska skickas till oss genom e-post till [email protected] I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt. När vi mottagit meddelandet skickar vi en QR-kod till dig som du visar upp hos ditt ombud. När du visar upp den skriver de ut retursedeln åt dig.

• Du bör omedelbart och senast inom lagstiftade 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.

• Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning. Klistra på returfraktsedeln ovanpå den ursprungliga fraktsedeln.

• Spara kvittot du får från ombudet när du lämnar in din retur, så blir det lättare att spåra leveransen.

• På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt. Vi kommer också dra av kostnaden för returfrakten på 50 kronor från din återbetalning.


5.2 Återbetalning:

• Vi strävar efter att behandla returer så fort som möjligt och kommer återbetala dig inom 14 dagar från att vi mottagit din retur. Notera att vi debiterar dig som köpare 50 kronor i returfrakt i samband med återbetalningen.

• Har du betalat med kort eller banköverföring återbetalas pengarna till det konto som debiterades vid köpet.

• Har du valt faktura som betalsätt och returnerar delar av din order kommer du få en uppdaterad faktura när returen är behandlad. Returnerar du hela din order kommer endast kostnaden för returfrakt återstå för dig att betala (50 kronor).

• Du kan när som helst logga in i Klarnas app eller på www.klarna.com/se och pausa din faktura i väntan på att den uppdateras med korrekt belopp.



5.3 Ångerrätten gäller inte vid:

• Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.

• Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.

• Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.

• Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.

• Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.

• Lösnummer av tidningar eller tidskrifter.

• De fall där produkten är påbörjad eller där material förbrukats.

• För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.


6. Reklamation och klagomål

• Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.

• Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.

• Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.


6.1 Hur går du tillväga vid reklamation?

• Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till [email protected] där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.

• Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.

• Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.


7. Ansvarsbegränsning

• Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.

• Vi tar inget ansvar för eventuella svårigheter eller problem som uppstår i färdigställandet av våra produkter.

• Vi tar inget ansvar för de fall där produkten efter färdigställande av dig avviker från den bild vi presenterar på webbplatsen.

• Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.

• Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.


8. Produktinformation

• Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.


9. Information om Cookies

• Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies, vilket du gör i din webbläsares inställningar. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida. Här kan du läsa mer om hur vi hanterar cookies.


10. Ändringar till de Allmänna Villkoren

• Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.


11. Tvist och lagval

• I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr

• Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.

• Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.